Mediu Ambiente va impulsar el compostaje comuñal en zones rurales con fondos europeos Next Generation

  • El Principáu, al traviés de Cogersa, va invertir 246.000 nun proyectu piloto d’autoxestión de biorresiduos por grupos vecinales
  • El consorciu apurrió güei los galardones a el ganadores del concursu Faigo bon compost

La Conseyería d’Alministración Autonómica, Mediu Ambiente y Cambéu Climáticu, al traviés del Consorciu pa la Xestión de Borrafes Sólides d’Asturies (Cogersa), va poner en marcha un proyectu piloto de compostaje comuñal con grupos vecinales de zones rurales. Nesta iniciativa van invertise 246.000 euros, financiaos con cargu a los fondos europeos Next Generation del Mecanismu de Recuperación y Resiliencia (MRR).

La viceconseyera de Mediu Ambiente y Cambéu Climáticu, Nieves Roqueñí, anunció güei esta midida na inauguración de les xornaes Compostaje: una alternativa real a la xestión de los biorresiduos, nes que tamién participó la xerente de Cogersa, Paz Orviz.

El consorciu trabaya dende 2009 na implantación n’Asturies del compostaje domésticu, una fórmula d’autoxestión de los restos orgánicos de la güerta, el xardín y la cocina a la que yá se sumaron 15.000 families. Nesti sentíu, hasta’l próximu llunes, día 28, sigue abiertu’l plazu d’inscripción na campaña de 2022, na que tán implicaos 66 conceyos.

Nesta práctica, la xestión de la borrafa facer n’orixe, cuidao que ye’l mesmu productor quien lleva a cabu’l tratamientu de los biorresiduos d’orixe domésticu: alimentos cocinaos y non cocinaos y refugayes del güertu, de les siegues y les fradadures. Una familia media de trés miembros produz al añu alredor de 300 kilogramos de basura d’esti tipu.

El compostaje comuñal implica un trabayu n’equipu, con grupos de persones que pueden formar parte d’un mesmu pueblu, de comunidaes de propietarios o d’asociaciones. Úsense contenedores ya instalaciones colectives y llógrase fabricar un compost d’usu municipal o vecinal. D’esta miente, supon un esfuerzu de coordinación y un compromisu de dedicación qu’impliquen importantes ventayes ambientales y sociales.

Roqueñí animó a los consistorios “a siguir trabayando mano a mano con Cogersa na implantación del compostaje a escala individual o colectiva como alternativa a la instalación del quintu contenedor”. “Ye especialmente recomendable nes zones rural y alloñar nes que poner en marcha un nuevu sistema de recoyida separada de materia orgánico podría nun resultar sostenible en términos de costos y d’impactu ambiental”, esplicó.

La viceconseyera recordó que la nueva llei estatal de borrafes, anguaño en tramitación parlamentaria, considera’l compostaje domésticu una forma de separación y recicláu de biorresiduos, polo que contribúi al cumplimientu de los oxetivos llegales de reciclaje.

Per otra parte, Cogersa apurrió güei los galardones del concursu Faigo bon compost, col que’l consorciu reconoz cada añu a los participantes que llogren meyores resultaos na campaña, en términos calidable del compost y d’implicación personal y familiar. Nesta edición, el primer premiu foi pa Juan Luis Valdés Mendivil, vecín de Sotu’l Barcu; el segundu correspondió a Miguel Riesco Albizu, d’Uviéu, y el terceru a Laura Martín Fernández, d’Avilés.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

3 − uno =