El Principáu va tresformar l’Idepa na Axencia de Ciencia ya Innovación Asturiana pa coordinar ya impulsar les polítiques d’I+D+i

  • La Conseyería de Ciencia empecipia la tramitación del anteproyectu de llei de la entidá, qu’inclúi l’adscripción del Serida
  • Accia-Asturies va xestionar tolos programes d’ayudes y va incluyir la figura d’investigador distinguíu pa facilitar l’atracción de talentu

El Gobiernu d’Asturies va tresformar l’Institutu de Desenvolvimientu Económicu del Principáu d’Asturies (Idepa) na futura Axencia de Ciencia, Competitividá Empresarial ya Innovación Asturiana (Accia-Asturies) pa reordenar, coordinar ya impulsar el sistema d’I+D+i. La Conseyería de Ciencia, Innovación y Universidá va llevar a audiencia ya información pública nos próximos díes l’anteproyectu de llei que va regular el nuevu organismu. El documentu inclúi tamién la incorporación del Serviciu Rexonal d’Investigación y Desenvolvimientu Agroalimentariu (Serida) a la Conseyería de Ciencia y apoya un nuevu modelu de coordinación de les polítiques d’I+D+i biosanitaria.

La decisión de crear la nueva Axencia sobre l’Idepa respuende a criterios de racionalidá, al envís d’evitar duplicidades nel sector públicu y aprovechar los recursos colos que yá se cunta pa construyir un nuevu modelu de gobernanza de la ciencia n’Asturies.

L’anteproyectu empecipia agora’l periodu d’audiencia ya información pública pa pasar darréu a aprobación per parte del Conseyu de Gobiernu y empecipiar la so tramitación na Xunta Xeneral del Principáu. La Conseyería de Ciencia confía en que l’axencia quede aprobada y pueda echar a andar  primero qu’acabe esti añu.

Accia-Asturies va encargase de xestionar mesmo los programes d’innovación que les polítiques d’investigación y toles actuaciones derivaes de la Estratexa d’Especialización Intelixente (S3) y el Plan de Ciencia, Tecnoloxía ya Innovación (PCTI). Va ser, en resultes, l’órganu del Gobiernu d’Asturies que va xestionar toles ayudes y convocatories d’investigación ya innovación.

Ente otres funciones, destaquen les mesmes del actual Idepa, rellacionaes col fomentu, tresformamientu, diversificación y internacionalización de la economía, mesmo que l’impulsu a la cultura entamadora y al emprendimientu. A estes atribuciones añeden les rellacionaes cola xeneración y tresferencia de conocimientu, como convocatories, captación de talentu y toes aquelles venceyaes a la I+D+i.

L’anteproyectu de llei recueye como novedá la creación de la figura de personal investigador distinguíu, que va poder ser contratáu pola axencia. Esti personal científicu va venir de persones beneficiaries de programes d’atracción y retención de talentu.

El documentu prevé tamién l’adopción de midíes de reorganización y coordinación del ecosistema científicu-tecnolóxicu incluyendo nesi nuevu modelu de gobernanza ámbitos como l’agroalimentariu, cola adscripción del Serida a la conseyería con competencies n’I+D+i, o la investigación biosanitaria. Nesti últimu puntu, regula la coordinación y cooperación cola Conseyería de Salú en materia de docencia, formación, investigación ya innovación sanitaria.

El conseyeru de Ciencia, Innovación y Universidá, Borja Sánchez, considera que Accia-Asturies asitia la I+D+i como gran aliáu de la industria y va ser un preséu decisivu pal futuru de la ciencia y la innovación n’Asturies, que va permitir “caminar hacia un modelu centralizáu que ponga los recursos disponibles na mesma dirección, la recuperación, crecimierntu y diversificación económica del Principáu d’Asturies”.

Sánchez mostróse convencíu de qu’esti nuevu organismu va contribuyir a “entainar los procedimientos alministrativos, va amenorgar la burocracia y va facilitar la coordinación y establecimientu d’un calendariu de convocatories, tanto d’investigación como d’innovación”. ​​​​​​​

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

10 − ocho =