Cinco proyectos seleccionaos por Coxersa competirán nos Premios Europeos de Prevención de Residuos

  • Les propuestes que van presentase en Bruxeles fueron presentaes pol Conceyu de Cangues d’Onís, la fundación Mar de Niebla, el IES La Fresneda, EDP España y una persona particular de Mieres
  • Les acciones escoyíes tán rellacionaes col consumu responsable, la reutilización de productos y l’amenorgamientu de desperdicios

El Consorciu para la Xestión de Residuos Sólides d’Asturies (Coxersa) escoyó cinco proyectos de consumu responsable, reutilización de productos y amenorgamientu de desperdicios pa representar al Principáu nos Premios Europeos de Prevención de residuos, que se van fallar en Bruxeles el 9 de xunu. Amás, los finalistes asturianos van recibir una reconocencia’l 28 d’abril, nun actu que se va celebrar n’Uviéu.

Un equipu evaluador, formáu por espertos en mediu ambiente y educación ambiental, escoyó los cinco meyores propuestes pa competir frente a candidatos de tola Unión Europea, que destaquen pola so orixinalidá, l’algame en númberu de participantes y les posibilidaes de ser retrucaos a mayor escala o n’otros llugares.

Los proyectos son los siguientes:

  • Categoría alinistración / entidad pública. El Conceyu de Cangues d’Onís y l’escuela de música del conceyu collaboraron nel desenvolvimientu d’un taller d’ellaboración de preseos musicales a partir de materiales y envases reutilizaos. L’actividá remató con un conciertu de música tradicional interpretáu con preseos como cuyares, botes, llates, gaites con bolsa de basura, cepiyos, etc. Les resultancies fueron tan positivos que se ta valorando convocar una segunda edición
  • Categoría empresa / industria. La empresa enerxética EDP España implicó a cerca de 1.500 trabayadores nel desenvolvimientu d’una ferramienta dixital para midir la circularidá de los proyectos, cola que se busca evaluar les midíes a aplicar y priorizar aquelles que más contribuyan a la sostenibilidá y a la reutilización de materiales. EDP quier crear la primer calculadora qu’evalúe de manera oxetiva la circularidá d’un proyectu y la so contribución a los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible. El so desplegue ta previstu pa esti añu.
  • Categoría asociación / ONG. Les actividaes desenvueltes pola Fundación pola Acción Social Mar de Borrina (Xixón) incluyeron la organización d’una juguetería solidaria basada nes donaciones de particulares y centros comerciales, tanto de productos ensin usar como d’otros en bon estáu, primeramente reparaos y llimpiadures. Tamién se fomentó la reutilización de materiales con talleres d’ellaboración d’elementos decorativos, de preseos musicales y de microcuentos. L’espardimientu de los valores llogróse al traviés de les redes sociales.​​​​​​​
  • Categoría entidá educativa: La comunidá educativa del Institutu d’Educación Secundaria de La Fresneda (Siero) implicóse na iniciativa Circulando per La Fresneda, un proyectu sobre la cultura del amenorgamientu, la reutilización, el reciclax  y la economía circular que se divulgó  n’artículos na prensa local (periódicu El Tapín), na recoyida de dispositivos electrónicos pa ponelos de nuevu n’usu y nel diseñu d’una aplicación pal trueque de productos. Les resultancies tan nuna web creada pa ello.
  • Categoría ciudadanu / persona individual. Beatriz Rodríguez Álvarez, residente en Mieres, lideró, en feches próximes al 25 de payares, Día Internacional contra la Violencia de Xéneru, y na so redolada social, una iniciativa que combinaba los valores de la prevención de residuos y col feminismu. Sol títulu Esti añu lleva la to pancarta puesta… y con lluz, desenvolvió una acción qu’incluyó la reutilización de distintos elementos: teles, sábanes ya inclusive llámpares, pa la ellaboración de cartelos. Ente otres actuaciones, entamó tamién una recoyida de llibros feministes.


Rematen les actividaes que s’enmarquen na Selmana Europea de la Prevención de Residuos 2021, que volvió celebrase n’Asturies del 20 al 28 de payares, coordinada por Coxersa. Nesos díes llogró la participación de 142 entidaes y organizaciones ya impulsáronse 221 acciones, que llegaron a unos 30.500 participantes en tol territoriu.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

seis + 2 =