Asturies

L’Institutu pa la Transición Xusta asignó a Asturies cerca de 94 millones nel 2021, la cantidá más alta d’España

  • La restauración del xacimientu de Tormaleo, n’Ibias, va ser el mayor proyectu que se va executar a nivel nacional con fondos del Mecanismu de Recuperación y Resiliencia
  • El PERTE d’enerxía renovable, con convocatories abiertes por 450 millones, da-yos prioridá a les actuaciones en conceyos afectaos pol cambéu del modelu enerxéticu

L’Institutu pa la Transición Xusta (ITX), organismu dependiente del Ministeriu pa la Transición Ecolóxica y Retu Demográficu, asignó a Asturies 93.994.787 euros nel 2021 n’ayudes pa fomentar la reactivación económica y la recuperación ambiental de conceyos afectaos pol zarru de centrales térmiques de carbón y esplotaciones mineres.

Según el resume d’actividaes del ITX, el Principáu foi la comunidá que más fondos públicos recibió l’añu pasáu. Los ámbitos que concentren les ayudes son trés:

  • Restauración ambiental de zones degradaes pola actividá minera: 73.694.807 euros. Prevése la rehabilitación de les esplotaciones vieyes de Tormaleo (Ibias), Zarréu (Degaña) y Buseiru (Tinéu).

•Va Dexar la recuperación de 1.167 hectárees nun proyectu que, en xunto, va crear 148 empleos directos. Les obres van desenvolvese nun periodu de 3 a 4 años.

•La subvención destinada a Ibias (48.944.735 euros) representa’l 33 % de tolos fondos concedíos a nivel nacional pol ITX pa esti programa y supón el mayor proyectu de restauración minera que se va executar n’España financiáu con fondos del Mecanismu de Recuperación y Resiliencia (MRR). La partida estatal va completar con 9.743.119 euros qu’apurre’l Principáu.

  • Proyectos de meyora d’infraestructures: 13,2 millones en fondos asignaos al Principáu pa trés proyectos vinculaos al programa de reactivación del plan de la minería 2013-2018.

•Descarbonización del tresporte y meyora del allumáu en Mieres.

•Desestacionalización y reconstrucción de la Estación Ivernal Valgrande-Payares como motor económicu del valle de Ḷḷena. Fase 1.

•Meyora del espaciu de los antiguos Talleres del Conde, en Llangréu, pa la so tresformación en recintu ferial.

  • Proyectos municipales, con una ayuda de 499.000 euros pa la puesta en marcha de la Casa de les Artes de Güeñu.

La directora xeneral d’Enerxía, Minería y Reactivación, Belarmina Díaz Aguado, valoró la asignación de fondos pol ITX, tanto pol volume económicu como pola calidá y dimensión de los proyectos. Tamién estimó les facilidaes y la collaboración del organismu pa impulsar una transición xusta verdadera nos conceyos afectaos pol zarru de centrales térmiques y d’esplotaciones mineres.



Convocatories abiertes

Díaz recuerda que’l Ministeriu de Transición y Retu Demográficu tien anguaño abiertes delles llinies d’ayudes a proyectos enerxéticos con prioridá pa zones de transición xusta, “que son una oportunidá pa los 27 conceyos asturianos adscritos a esta denominación”.

Estos programes, financiaos con fondos del Plan de Recuperación, Tresformación y Resiliencia tán xestionaos pol Institutu pa la Diversificación y Aforru de la Enerxía (Idea) y encuádrense nel Proyectu Estratéxicu pa la Recuperación y Tresformación Económica d’Enerxía Renovable, Hidróxenu Renovable y Almacenamientu (PERTE-ERHA), que concede primacía a zones de transición xusta en midíes d’enerxía renovable innovador, hidróxenu y almacenamientu.

Proyectos estratéxicos pa la recuperación y tresformación económica:

Dalgunos de los conceyos de transición xusta considérense tamién conceyos de retu demográficu, pa los qu’hai 2 convocatories abiertes:

Redacción

Entradas recientes

El Teatro Vital Aza acoge este domingo el ‘Festival Arxentino-asturianu’ de música y baile

El Teatro Vital Aza de La Pola pone escenario este domingo, a las seis de…

4 horas hace

Podemos insta al Gobierno a estudiar vías para anular la prórroga del peaje del Güerna tras la resolución de la Comisión Europea

El coordinador autonómico de Podemos Asturies, Diego Ruiz de la Peña, ha valorado positivamente la…

13 horas hace

El Sagrada Familia El Pilar, una institución educativa de calidad

El Colegio Sagrada Familia El Pilar en Pola de Lena tiene sus raíces en una…

1 día hace

Juanma Álvarez, nuevo coordinador de Izquierda Xunida de Lena en sustitución de Rolando Díaz

Siguen los procesos para renovar o cambiar líderes en las formaciones locales. Si en diciembre…

1 día hace

El “Sagrada Familia El Pilar”, premiado con el galardón a nivel nacional “Ingeniero del Futuro”

En el Colegio Sagrada Familia El Pilar se encuentran de enhorabuena, tras conocer que son…

1 día hace

El Sagrada Familia – El Pilar acoge el lunes una conferencia sobre gestión emocional y gestión de conflictos

Es una actividad abierta a todos los interesados. El Colegio Sagrada Familia El Pilar de…

2 días hace