• 20 de abril de 2024 11:50

El presupuestu d’ Educación inclúi casi 22 millones pa la rede d’escueles infantiles

PorRedacción

Dic 13, 2021
  • La conseyería suma recursos propios y fondos europeos y per primer vez va conceder ayudes a los conceyos pa la construcción de nueves unidaes.
  • El tresformamientu del sistema educativu refuérzase con una partida de 7 millones pala dixitalización d’aules y la compra de dispositivos.
  • Les inversiones n’infraestructures crecen un 39,46%, hasta los 28 millones.

La Conseyería d’Educación va destinar 21.902.111 euros del so presupuestu pa 2022 a les escueles públiques de primer ciclu d’Infantil (0-3 años). El Principáu suma recursos propios y fondos europeos tanto pa caltener los centros yá existentes como pa promover la estensión de la rede, con un doble oxetivu: ameyorar el serviciu na zona rural y acabar coles llistes d’espera nos conceyos con más demanda. Per primer vez, el Gobiernu d’Asturies va conceder ayudes a los conceyos que construyan nueves unidaes.

Esti ye ún de los aspectos que la conseyera, Lydia Espina, resaltó güei n’Uviéu, na presentación de les cuentes del so departamentu pal próximu exerciciu, que xuben a 780 millones, un 6,01% más qu’anguaño.

Espina sorrayó que la presentación de les cuentes ye un momentu “pa falar de númberos, pero tamién d’enseñanza y de futuru, d’un sistema educativu públicu de calidá y d’oportunidaes, de construyir una sociedá xusta y democrática na que quepamos toos. Too esto consíguese con recursos y, por tanto, con unos presupuestos”. Tamién aseguró que’l Principáu cumple los sos compromisos: “Tamos al pie de la nuestra comunidá educativa ya intentamos dar una respuesta áxil a les necesidaes. Estos presupuestos van dexanos caltener esa llinia de trabayu, inda dientro d’un contestu de pandemia”.

Los recursos pa les escueles d’Infantil estructútense en trés partíes distintes. Asina, acutáronse 17.869.772 euros pa financiar los convenios colos conceyos, por aciu un creitu ampliable que permite atender el funcionamientu de toles escueles. Amás, hai dos más procedentes de los fondos del Mecanismu de Recuperación y Resiliencia (MRR): 2.391.007 euros pa tresferencies corrientes y 1.641.332 pa inversiones, esto ye, pa sufragar la construcción de nueves unidaes. La intención de la conseyería ye que los conceyos interesaos puedan aportar a estos últimos fondos al traviés d’una llinia de subvenciones, que se va repartir por un procedimientu de concurrencia competitiva.

Per otru llau, el tresformamientu del sistema educativu asturianu, entá nun contestu de pandemia, sigue col apueste pola dixitalización. La partida destinada a esta finalidá crez hasta los 7 millones. Del total, 5 acútense pa la dixitalización d’aules y 2, pa l’alquisición de dispositivos tecnolóxicos.

El reconocimientu al llabor del profesoráu demuéstrase nel presupuestu col segundu Plan d’Evaluación Docente, que’l so pagu empecipiose en setiembre y que pa’l próximu exerciciu suma 21 millones, qu’ameyoren la retribución de más de 9.000 docentes.

Inversiones

El capítulu d’inversiones crez hasta los 28 millones, lo que supón una medra del 39,46%. D’esta miente, van recibir un impulsu definitivu obres yá anunciaes como los institutos de La Corredoria (3.549.036 euros) y La Florida (2.671.626 euros), dambos n’Uviéu, y el Rei Pelayo de Cangues d’Onís (3.449.850 euros). Toes tán yá axudicaes.

Tamién hai partíes reseñables pa la rede d’Infantil y Primaria. La conseyería habilitó 164.900 euros pa sufragar la redacción del proyectu del futuru colexu públicu de Nuevu Roces (Xixón), que s’acaba d’axudicar. Amás, ta presupuestada l’ampliación del Laviada, tamién en Xixón, con 740.810 euros, y l’ampliación de la etapa d’Infantil nel CP Maliayo (Villaviciosa), comprometida dende 2017, con 565.810 euros. El nuevu colexu d’educación especial de Latores, n’Uviéu, cuenta con 50.000 euros pa la redacción del proyectu, a la espera de la cesión de la parcela municipal na que se va construyir.

El Centru d’Innovación en FP, en Xixón, dispón de 200.000 euros. Ye una obra tresañal, con un plazu d’execución d’ocho meses, que se va axudicar en 2022 y va siguir en 2023. El futuru Centru Integráu de Formación Profesional (CIFP) de La Grandiella, n’Avilés recueyese nel presupuestu con una partida de 50.000 euros que va sirvir pa contratar la redacción del proyectu mientres se peracaba la cesión de la parcela.

Atención a la diversidá

Tamién crez el programa dedicáu a la educación especial y les necesidaes específiques, onde figuren los centros d’educación especial, les unidaes d’orientación y tamién Pedagoxía Terapéutica (PT) y Audición y Llinguaxe (AL). Esto va permitir contratar a 15 profesores más a xornada completa (10 PT y 5 AL) y poner en marcha les unidaes d’acompañamientu, que van sofitar al alumnáu más vulnerable pa prevenir el fracasu y promover l’aprendizaxe. Estes unidaes van tar integraes por personal d’orientación educativa y profesoráu técnicu de servicios a la comunidá.

La conseyera destacó la trescendencia del financiamientu del PROA+. L’oxetivu d’esti programa consiste n’algamar l’ésitu escolar de too l’alumnáu y concíbese como un mecanismu d’ayuda pa’l tresformamientu de los centros, que van poder desenvolver actividaes tamién en períodos vacacionales o branizos. La conseyería va escoyer a 68 de la rede pública y 10 de l’alcordada, d’ente les 150 solicitúes recibíes. Antes de rematar esti añu, va ingresáse-yos daqué más d’un millón del Ministeriu d’Educación y Formación Profesional. Nel presupuestu de 2022, incorpórense casi 2 millones más, que se van destinar fundamentalmente a la contratación de personal docente.

Formación Profesional

El presupuestu de EspinaFP xube en 10.855.004 euros, un 13,52%. Estos recursos van permitir adaptar la ufierta cola creación de 24 nueves unidaes. Esto equival a 40 places de profesoráu de FP. Tamién va haber un máximu de 9 ciclos formativos en modalidá billingüe, lo que s’envalora nuna medra d’otres 14 places de docentes.

Otra novedá ye’l proyectu pa convertir cuatro aules n’espacios tecnolóxicos, con equipamientos que permitan aplicar metodoloxíes actives con recursos dixitales y propios del mediu de la familia profesional, y la creación d’otres 20 aules d’emprendimientu.

A lo último, ta prevista la concesión d’una subvención nominativa por un importe de 80.000 euros a la Federación Asturiana d’Empresarios Fade), pa realizar un estudiu sobro les demandes de profesionales del sector granible. La pretensión ye disponer d’información d’utilidá pa los procedimientos d’orientación profesional.

La Consejería de Educación destinará 21.902.111 euros de su presupuesto pa 2022 a las escuelas públicas de primer ciclo de Infantil (0-3 años). El Principado suma recursos propios y fondos europeos tanto pa mantener los centros ya existentes como pa promover la extensión de la red, con un doble objetivo: mejorar el servicio en la zona rural y acabar con las listas de espera en los concejos con más demanda. Por primera vez, el Gobierno de Asturias concederá ayudas a los ayuntamientos que construyan nuevas unidades.

Este es uno de los aspectos que la consejera, Lydia Espina, ha resaltado hoy en Oviedo, en la presentación de las cuentas de su departamento pa el próximo ejercicio, que se elevan a 780 millones, un 6,01% más que este año.

Espina ha subrayado que la presentación de las cuentas es un momento “pa hablar de números, pero también de enseñanza y de futuro, de un sistema educativo público de calidad y de oportunidades, de construir una sociedad justa y democrática en la que quepamos todos. Todo esto se consigue con recursos y, por tanto, con unos presupuestos”. También ha asegurado que el Principado cumple sus compromisos: “Estamos junto a nuestra comunidad educativa e intentamos dar una respuesta ágil a las necesidades. Estos presupuestos nos permitirán mantener esa línea de trabajo, todavía dentro de un contexto de pandemia”.

Los recursos pa las escuelas de Infantil se estructuran en tres partidas diferentes. Así, se han reservado 17.869.772 euros pa financiar los convenios con los ayuntamientos, mediante un crédito ampliable que permite atender el funcionamiento de todas las escuelas. Además, hay dos más procedentes de los fondos del Mecanismo de Recuperación y Resiliencia (MRR): 2.391.007 euros pa transferencias corrientes y 1.641.332 pa inversiones, es decir, pa sufragar la construcción de nuevas unidades. La intención de la consejería es que los ayuntamientos interesados puedan acceder a estos últimos fondos a través de una línea de subvenciones, que se repartirá por un procedimiento de concurrencia competitiva.

Por otro lado, la transformación del sistema educativo asturiano, aún en un contexto de pandemia, continúa con la apuesta por la digitalización. La partida destinada a esta finalidad crece hasta los 7 millones. Del total, 5 se reservan pa la digitalización de aulas y 2, pa la adquisición de dispositivos tecnológicos.

El reconocimiento a la labor del profesorado se demuestra en el presupuesto con el segundo Plan de Evaluación Docente, cuyo pago se inició en septiembre y que pa el próximo ejercicio suma 21 millones, que mejoran la retribución de más de 9.000 docentes.

Inversiones

El capítulo de inversiones crece hasta los 28 millones, lo que supone un incremento del 39,46%. De este modo, recibirán un impulso definitivo obras ya anunciadas como los institutos de La Corredoria (3.549.036 euros) y La Florida (2.671.626 euros), ambos en Oviedo, y el Rey Pelayo de Cangas de Onís (3.449.850 euros). Todas están ya adjudicadas.

También hay partidas reseñables pa la red de Infantil y Primaria. La consejería ha habilitado 164.900 euros pa sufragar la redacción del proyecto del futuro colegio público de Nuevo Roces (Gijón), que se acaba de adjudicar. Además, está presupuestada la ampliación de Laviada, también en Gijón, con 740.810 euros, y la ampliación de la etapa de Infantil en el CP Maliayo (Villaviciosa), comprometida desde 2017, con 565.810 euros. El nuevo colegio de educación especial de Latores, en Oviedo, cuenta con 50.000 euros pa la redacción del proyecto, a la espera de la cesión de la parcela municipal en la que se construirá.

El Centro de Innovación en FP, en Gijón, dispone de 200.000 euros. Es una obra plurianual, con un plazo de ejecución de ocho meses, que se adjudicará en 2022 y continuará en 2023. El futuro Centro Integrado de Formación Profesional (CIFP) de La Grandiella, en Avilés, se recoge en el presupuesto con una partida de 50.000 euros que servirá pa contratar la redacción del proyecto mientras se ultima la cesión de la parcela.

Atención a la diversidad

También crece el programa dedicado a la educación especial y las necesidades específicas, donde figuran los centros de educación especial, las unidades de orientación y también Pedagogía Terapéutica (PT) y Audición y Lenguaje (AL). Esto permitirá contratar a 15 profesores más a jornada completa (10 PT y 5 AL) y poner en marcha las unidades de acompañamiento, que apoyarán al alumnado más vulnerable pa prevenir el fracaso y promover el aprendizaje. Estas unidades estarán integradas por personal de orientación educativa y profesorado técnico de servicios a la comunidad.

La consejera ha destacado la trascendencia de la financiación del PROA+. El objetivo de este programa consiste en alcanzar el éxito escolar de todo el alumnado y se concibe como un mecanismo de ayuda pa la transformación de los centros, que podrán desarrollar actividades también en períodos vacacionales o estivales. La consejería seleccionará a 68 de la red pública y 10 de la concertada, de entre las 150 solicitudes recibidas. Antes de finalizar este año, se les ingresará algo más de un millón del Ministerio de Educación y Formación Profesional. En el presupuesto de 2022, se incorporan casi 2 millones más, que se destinarán fundamentalmente a la contratación de personal docente.

Formación Profesional

El presupuesto de FP sube en 10.855.004 euros, un 13,52%. Estos recursos permitirán adaptar la oferta con la creación de 24 nuevas unidades. Esto equivale a 40 plazas de profesorado de FP. También habrá un máximo de 9 ciclos formativos en modalidad bilingüe, lo que se estima en un incremento de otras 14 plazas de docentes.

Otra novedad es el proyecto pa convertir cuatro aulas en espacios tecnológicos, con equipamientos que permiten aplicar metodologías activas con recursos digitales y propios del medio de la familia profesional, y la creación de otras 20 aulas de emprendimiento.

Por último, está prevista la concesión de una subvención nominativa por un importe de 80.000 euros a la Federación Asturiana de Empresarios (Fade), pa realizar un estudio sobre las demandas de profesionales del sector productivo. La pretensión es disponer de información de utilidad pa los procedimientos de orientación profesional.

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