Asturies entra en nivel altu d’alerta por covid, según los nuevos indicadores de vixilancia

Asturies entra en nivel altu d’alerta por covid, según los nuevos indicadores de la estratexa de vixilancia y control qu’entraron a valir el 28 de marzu. La evolución de la pandemia nel Principáu puede consultase nel enllaz: https://obsaludasturias.com/obsa/niveles-covid-19/

El indicadores rellacionaos col nivel d’usu de los servicios asistenciales son los que determinen el riesgu, anque l’actual sistema de siguimientu ufierta tamién información adicional sobro la tresmisión del virus ente la población de 60 y más años.

Per otra parte, del 11 al 17 d’abril finaron n’Asturies por coronavirus 28 persones con edaes entendíes ente los 61 y los 99 años. A finales de la selmana pasada permanecíen hospitalizaos con confirmación de covid 333 pacientes: 325 en planta y 8 en UCI.

La vixilancia del virus céntrase agora n’ámbitos y grupos vulnerables: persones mayores de 60 años, inmunodeprimidas y muyeres embarazaes, según nos casos graves.

La elevada cobertoria vacunal y l’inmunidá xenerada a partir de les andaes naturales dexa encarar esta etapa de transición nel siguimientu de la pandemia, que se va caltener mientres el indicadores d’usu de los servicios asistenciales atopar en nivel de riesgu baxo. La estratexa actual refuerza la capacidá de detección y sienta les bases de la futura vixilancia de les infecciones respiratories agudes. Coles mesmes, dexa evaluar los cambeos de patrones epidemiolóxicos de la enfermedá, según l’apaición de nueves variantes.

Salú trabaya anguaño na adaptación de la información nel Observatoriu de la Salú (OBSA) pa poder ufiertar el indicadores de manera automatizada dos vegaes a la selmana (martes y vienres), tal que lo fai’l Ministeriu de Sanidá.

Nesta etapa de transición, los principales cambeos na estratexa son los siguientes:

Realización de prueba diagnóstica d’infección activa

La realización de les pruebes diagnósticas d’infección activa (PDIA) ta indicada pa les persones que presenten xuna clínica compatible col coronavirus y que cumplan amás colos siguientes criterios:

  • síntomes compatibles con covid-19 grave, esto ye, presentar un cuadru d’infección respiratoria aguda de víes baxes que rica ingresu hospitalariu.
  • factores de vulnerabilidá: mayores de 60 años, inmunodeprimidos y embarazaes.
  • persones rellacionaes con ámbitos vulnerables: residentes, usuarios y personal sanitario y sociosanitario.

Les persones con síntomes leves que nun cumplan los anteriores criterios pa la realización d’una prueba tienen d’estremar los precuros y amenorgar tou lo posible les interacciones sociales, usar el mázcaru de forma constante, evitar el contactu con población vulnerable y caltener una fayadiza hixene de manos mientres los 10 díes posteriores al entamu de los síntomes.

Aislamientos

Na población xeneral, los casos confirmaos leves y asintomáticos nun van realizar aislamientos y tendrán de siguir los encamientos preventivos enantes comentaes.

Nos ámbitos vulnerables –centros sanitarios o sociosanitarios- si’l positivu ye un residente o usuariu realizará un aislamientu de 5 díes dende l’entamu de los síntomes o dende’l diagnósticu nos casos asintomáticos. L’aislamientu va rematar siempres que trescurrieren 24 hores tres el fin de los síntomes.

Si’l positivu ye un trabayador d’estos ámbitos nun tien d’allegar al so centru de trabayu mientres los primeres 5 díes dende l’entamu de los síntomes o de la fecha de diagnósticu en casu de ser asintomático. Pal so reincorporación tendrán de trescurrir 24 hores dende la desapaición de los síntomes y tener un test de antígenos negativu.

Amás, nos centros residenciales pueden aplicase midíes d’intervención y control específiques énte la detección d’un solu casu en residentes o de trés casos en trabayadores.

Síntomes comunes

Los síntomes más comunes de la covid son fiebre, tos y sensación de falta d’aire. Tamién puede haber perda del olfatu y del gustu, respigos, dolor muscular, de gargüelu y de cabeza, debilidá xeneral, foria o vultures.

Campaña de vacunación

Según los últimos datos de Salú, el 90,54% de la población asturiana (922.396 persones) recibió yá dos dosis de la vacuna contra’l coronavirus, ente que el 91,96% (936.879 persones) tien siquier la primera. Si se toma como referencia la población diana (de 5 años d’equí p’arriba), el porcentaxe con doble dosis algama’l 93,31%. En total, dende l’entamu de la campaña hanse inoculado 2.483.115 dosis.

Al respective de la profilaxis de refuerzu, hasta agora alministráronse 721.973, el 84,18% de les persones mayores de 30 años. En concretu, recibió la profilaxis el 98,60 de los mayores de 90 años, el 90,14% de les persones de 80 a 89, el 100% de les de 70 a 79 años, el 94,80% de les de 60 a 69, el 86,12% de les de 50 a 59, el 76,58% de les de 40 a 49 años, el 56,73% de les de 30 a 39 años y el 53,31% de les de 20 a 29.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

5 × uno =